Jobbdag nr 2

Hejsan! Ska snart börja göra iordning mig för att åka till jobbet och jobba några timmar, sen ska jag åka direkt upp till stallet där vi ska fira fars dag med morfar. Och äta lite god tårta! :)
 
Igår red jag båda hästarna på ridbanan i mörkret, men nu har Kjell äntligen satt upp en lampa lite provisoriskt vid ridbanan så igår lös det upp ganska bra, tack för det. Men iallafall red somsagt båda hästarna, Flundran var först ut och jag tränade på lydnaden och att mjukgöra, vi ska ju starta en pay and ride nästa helg så vi måste ju träna lite, Flundran har ju inte varit ute på vädligt länge ;) Ridpasset gick väldigt bra överlag.
Sen var det Musses tur, skrittade ca 8-10min, galopperade lite i båda varven och tränade lite på förvänd galopp och sen efter det lite trav, ett väldigt enkelt pass och Musse skötte sig.
 
Musse har ingen mer tävling planerad nu, vi var ju i Linköping förra helgen och hoppade en 1m, och gick nollnolla, fantastiska häst. Men vi har iallafall en träning inbokad för Henrik Ancarkrona den 12 december. Det ska bli roligt!
Sen onsdagsträningarna också för Julia, hoppträningen i onsags gick riktigt bra! Julia hade som alltid en väldigt bra övning, vi hoppade med bom framför. Det var väldigt nyttigt för både häst och ryttare.
 
 
 

Kommentarer till detta inlägg :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback