Resultat dressyrtävling Thunder Heda Ridklubb Div III

 Hej! Tänkte skriva lite resultat ifrån dagen!
 
Vi åkte upp till stallet vid typ lunchtid. Knoppade, putsade utrustning m.m. När allt var klart lastade vi och åkte. 
Kom fram till Heda RK och möts av typ 10 lösa hästar som springer ut ur en hage. Dom springer ut på vägen oså. Jag får typ panik.. Men dom fick in dom i ett stall sen tror jag ;P.
Vi gick och fikade och kollade på några som red. Sen efter ett tag gick vi och lastade ut osv. 
 
Framridningen: Fick hjälp av bästa Betty. Flundran kändes verkligen fin! Mjuk i båda sidorna, han kändes ganska lätt. Men lite småseg. Men lyssnade för skänkeln när jag gick på honom. Ja, här kändes han riktigt bra :)
 
Inne på banan: Han blev lite segare. Men kändes endå helt okej. Började rida programmet, kändes bra. Eftersom han tog galoppfattningarna lite försent förra gången, fattade jag galopp lite innan bokstaven idag. Det blev bättre. Han kändes bra genom hela programmet, lite segt och jag måste träna på att få en bättre stadigare form, det tyckte domaren också. Resultatet blev 56.897%. 
 
Han skötte sig bra överlag. Blev inte rädd för någon häst på framridningen heller! Och inte för domaren heller, dom hade bara dressyrstaket på en kortsida där domaren satt också. Men det var han inte heller rädd för :) Är verkligen nöjd med honom och procenten eftersom vi fick 53% i söndags! :)
Känslan var bra också.
 
Tack till Betty för att du hjälpte till på framridningen och gjorde så att jag taggade till mer! Och tack för att jag får rida i laget för Väderstad HSK.
 


Kommentarer till detta inlägg :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback