Ridhuset

Hej, ett tag sen jag klickade mig in här och sa hej nu igen. Men jag tänkte berätta hur det gick osv när vi var i ridhuset igår. 
 
Vi lastade in pollarna och åkte till Walltorp. Vi tog med båda hästisarna. Jag red mammas häst och mammi red Cimba ;) 
Flundran har bara ridits en gång sen hans vila. Men han var så supermegaotroligt fin faktiskt! Otroligt duktig och lydig. Lyssnade otroligt bra och mjuknade snabbt i sidorna, han kändes väldigt bra. Tränade även lite skänkelvikningar. De var också fina, i slutet hängde han med bra med båda fram och bakdelen. Den känslan vill man uppleva ofta :) Då är dressyr riktigt roligt kan jag erkänna.
 
Inte ridit så mycket de senaste veckorna, mamma har hållt igång Cimba lite och så. Pga mycket i skolan och det har blivit mörkt innan vi hinner upp till stallet och så. Kommer ett inlägg om hästar i mitt liv oså efter det här. 
 
Men Cimba såg väldigt fin ut med mammi också, hon tyckte han kändes bra också. Min älskade ponny!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer till detta inlägg :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback