Dagens ridpass 8/12-12 (igår)

Hej! Tänkte skriva om gårdagens ridpass. Innan jag red igår så hade han ju vilat i 3 dagar. Så ja, han var VÄLDIGT pigg... Jag gick bort till fältet och red. Jag skrittar fram, travar fram, och sen börjar jag jobba honom lite. Han gick sååå bra!
 
Sen började jag galoppera än bit bort på fältet, det är ett stooort fält. Men då så gör han värsta bockningarna. Och jag flyger! Wihooo. Haha det var faktiskt kul att ramla av igår. För att jag fick inte ont eller ngt eftersom jag landade i snön, blev bara lite kallt sen ;-) 
 
Så då var det bara att gå tillbaka till stallet igen och hoppa upp, snön gick upp till knäna på fältet. Och var en ganska lång bit ute på fältet också... Så ja, det var ganska jobbigt ;-) Jag gick tillbaka till stallet och hoppade upp eftersom Cimba inte står stilla när man ska hoppa upp. Nån måste hålla i honon, hehe (bushästen). 
 
När jag hade kommit upp igen red jag tillbaka till fältet, han var pigg. Men skötte sig :)
 
Underbart när hästar är pigga! ♥
 
 
Såhär snygga var vi igår, hahahahaha. Med tomteluva osv :')

Kommentarer till detta inlägg :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback