Duathlon och ridning på Golle!!!!!

Idag hade vi duhatlon och Trehatlon.Min klass och
neråt hade duhatlon.4an och 5an hade Trehatlon för
dom cyklade abbetorpsrundan med.Jag Lisa och Elin
sprang 4 varv lilla spåret.Det var ganska gobbigt vi
varvade killarna 2 gånger så där fick dom se att
tjejer är bättre än killar=)=)=).Vi var dom ända som
sprang 4 varv i spåret.Hu det var jätte jobbigt.Sen
sprang vi tillbaka till idrottshallen. Där fick vi vatten.
Sen in i idrottshallen där stog en ganska lång hinderbana.
Vi tänkte hur ska vi orka 7-10 varv på hinderbanan.Dom
sa att vi var så duktiga i spåret så när vi hade sprungit 5
varv på hinderbanan fick vi 3 gå och duscha.Sen skulle
vi samlas i klassrummet och räkna in alla så íngen
var kvar i spåret.När vi gick hem hade 2 killar inte kommit
tillbaka men den killen som kom senast sa att dom skullle
precis gå in i duschen när han gick.Mamma hämtade Axel
och mig vid skolan sen gick Axel till fiket i Väderstad för
att köpa bullar.Så när vi kom hem fikade vi.Sen skjutsade
mamma och jag Axel till fotbollen.Mamma och jag åkte
upp till stallet för vi skulle ha med Thunder till Golle.Fast när
mamma borstade Thunder så hon att hon hade ett sår
på benet vi tog ut honom på ridbanan och tittade om han
haltade när han trava och han haltade lite grann.
Så vi åkte utan honom till Golle. När vi kom till, Golle var han
redan sadlad och fin.Sen red vi ut.Golle var lite pigg men men..
Det märks att han har fått mer kondition.Han var jätte duktig!!!

                        Godnatt!!!



Kommentarer till detta inlägg :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback