En rolig Höstlovsdag!

Idag gar mamma och jag varit ute och kört Goliath.
Vi var ute en ganska lång sväng i skogen så han fick
kämpa en hel del.Vi red förbi vätrinären Ulrika och en
liten bit till.Vi tyckte att han var lite lat så jag gick av
vagnen och bröt av en pinne.Mamma och Golle stod
brevid och Golle undrade vad jag gjorde.Han tittade
så där snett några gånger.Sen när jag äntligen hade
brytit av pinnen så satte jag mig i vagnen igen.Jag hann
knappt inte sätta mig för än Goliath satte i väg i trav
igen.Han ville iväg så fort som möjligt verkade det
som.Han dick galoppera lite med fast det får han
inte igentligen har hans ägare sagt.Fast när han
stod hos Madde fick han också galoppera i vagnen.
Det var jäte kul att galoppera i vagnen tyckte Golle.
Sen när vi kom tillbaka till stallet så var han svättig
över hela kroppen han var dyblöt överallt han var
också jätte blöt i ansiktet.Han fick stå inne i den
tomma boxen i stallet med ett flecetäcke på sig
medan mamma mockade.Jag lekte på ridbanan
så länge.Jag ville få upp värmen för jag frös en
hel del.När jag kom in i stallet hade mamma
mockat klart hon skulle bara hämta hö med
jag hjälpte till jag gav lite till Goliath med.
Sen tog jag ut Goliath och tog av honom
flecetäcket och tog på honom vintertäcket
istället.Sen släppte jag ut honom i hagen
igen.Sen åkte mamma och jag hem.När vi
kom hem åt vi mat sen slappde vi.Efter det
hade mamma fått ett sms på det stod det
att Axels innebandymatch var inställd.
Fast det var träning ändå.Så vi sjutsade
honom ditt sen åkte mamma och jag till
Sharpman.På Sharpman köpte vi mineraler
och en reflexväst som vi ska ha när vi rider ut när
det är mörkt då är det bra att man syns.
När vi kom hem från Sharpman satte jag mig vid
datorn.Då hörde jag att mamma sa något om
någon buss och nått med Tranås Ridklubb.
Då gick jag ut till köket och då så sa hon att
dom skulle boka buss till Globen.Mamma sa
att vi kanske skulle åka med om det fanns plats.
Jag hoppas att vi kan följa med!!!!!!!.
Det var allt för idag ha det så bra!!

                     //Hektor


Kommentarer till detta inlägg :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback