Ja då har snön börjat falla rejält!

Idag kom året förta snö.Jag har iaf inte sett snö tidigare i år.
Jag vill inte att det ska komma snö så här tidigt.Jag tycker
det är för tidigt att snön börjar falla nu iaf.Men vad tycker
ni?.Mamma är nu i stallet och mockar.Jag orkade inte följa med.
För jag har gjort mitt dagsverke som vi skulle göra hemma'
och få 100kr för.Fast dom ska ju då till klasskassan.Man får
ju den inte själv.Fast det skulle vara bra.Om ni undrar vad
jag har gjort så får ni veta det nu.Jag har tog på mig tärmobyxerna
och gick ner till ladugården.Där fanns det massor av ved.
Jag lastade upp lite ved på skortkärran och körde upp med
det till altanen och hälde ut det där.Sen gick jag en gång till
och gick en gång till och sen till slut blev det 3 skortkärror med ved.
Sen ikväll ska jag hjälpa mamma att laga mat.Det var nog allt
för idag.
                                    Vi ses!!


                     /Hektor!

 


Kommentarer till detta inlägg :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback