Dressyr i Rappestad

Hej på er! Idag har vi varit på dressyr i Rappestad, åkte dit och red en pay and ride. Vi red igenom LC:2 programmet. Vi har ju inte tränat så mycket dressyr på senaste tiden utan bara ridit lite hemma, alltså inte tränat för någon tränare på länge.
 
Framridningen kändes helt okej, han var lite okoncentrerad i början men det blev bättre. Kändes riktigt bra vissa stunder och vi gick till andra ridhuset med en ganska bra känsla. Vi red in i collectingring och han kändes fin, på hugget.
 
När jag kom in på själva banan kändes han fin också, dock ville han inte gå så nära domaren. Red runt lite där och det blev bättre, dock ställde han sig på bakbenen och stegrade en gång. Men jag var iskall och red bara vidare och han skötte sig bättre. Vi började rida programmet och han kändes riktigt fin. Har inte ridit nya LC:2 på honom någon gång innan tror jag. Han var riktigt fin att rida och jag hade en bra känsla genom programmet, visst lite småmissar men riktigt bra eftersom vi inte har ridit igenom ett dressyrprogram på länge. Gick ut från banan med en bra känsla!
 
När man har en bra känsla efter ritten och kollar på protokollet och känslan stämmer överens med protokollet känns det riktigt bra! Den känslan fick jag uppleva idag ;) Fick ca 68% så jag är riktigt nöjd!
 
På torsdag ska jag träna för Sissi Lilja för första gången i mitt liv, haha! Det ska bli roligt, vet många som tränar för henne och jag har sett och lyssnat på träningar hon haft och hon verkar bra så det ska bli kul!
Btw, Musse och jag ska rida med i dressyrlaget för Väderstad i år igen!
 
 
Bild från en hopptävling i Boxholm när vi kom 3:a i 110cm!
 

Kommentarer till detta inlägg :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback