Hejsan!

Hej! Det var väldigt längesen jag bloggade nu, har inte haft lust och har mest struntat i bloggen ett tag. Men jag läser bloggar varje dag. Det har hänt väääldigt mycket sen jag skrev senast. Både tråkiga och roliga saker. Jag har tävlat endel på Musse, det har gått väldigt bra! Senast vi tävlade var i söndags, i Aneby. Hoppade 1m och 105cm. Nollade grunden i båda klasserna, i 1m fick jag två nedslag i omhoppningen och det var helt och hållet ryttarmissar. Jag la honom för nära på ett räcke, och sen var det som en båge fast linje och då gjorde jag en miss och tog tillbaka istället för att rida på honom. Dumt gjort men jaja, 8 fel i omhoppningen. I grunden la jag honom lite för nära på några, men stjärnan hoppar endå!
 
I 105cm nollade jag grunden, la honom bättre på hindrena och han hoppade bättre överlag. Denna klass var en A:1a som betyder att alla hoppar grunden först och alla som går nolla får rida omhoppningen. Skrittade honom lite efter grunden och memorerade omhoppning, han kändes bra och jag gick in på banan med en bra känsla. Han hoppade bra över första och andra hindret, sen kom vi ganska bra in i kombinationen men jag är inte tillräckligt upprätat så vi river b hindret. Då hade vi två hinder kvar i omhoppning som var samma linje som vi rev båda på i omhoppningen i 1m, men i denna omhoppning hoppade han helt strålande på den linjen! Så det kändes väldigt bra, jag hade bra känsla i båda klasserna men ännu bättre i 105cm. Så det var jättekul! :)
 
Idag ska jag rida lite dressyr för Betty, alltså ingen hoppträning idag. På lördag är det första lagomgången med Div III hoppning! Så då taggar vi hoppning i Åtvidaberg! Älskar att tävlingarna börjar dra igång rejält nu!
Ha det bra!
 
 
 
 
 

Kommentarer till detta inlägg :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback