RIDLÄGER WALLTORP 2011

guuuuuuuuuuuuuuuuuud, jag har haft 4 helt underbara dagar med dom bästa man kan ha ridläger med! Ebba,Linnéa, Saga och jag ♥. Igår sov vi över hos Linnéa. När vi hade badat i Walltorps pool så skulle vi till stallet. Vet ni vad vi såg på deras ridbana ?. SVERIGES BÄSTA D-PONNY ;oooo. shit. Så himla grym asså! Skulle gärna vilja ha den för den är till salu! Hahha, kostar säkert väldigt mke :/. Flera hundra tusen.. :(. Men när vi såg den hoppa så hoppade den ungefär 130-140. Så himla gryyyym!<3.  Det var Hedda Wallin som red ponnyn. Hon rider enormt bra också! Ponnyn har vunnit SM många ggr! Så himla coolt. Hade inte kameran framme då :(. SKIT! annars skulle ni fått sätt bilder! ;). Men iallafall, vi skrittade en tipspromenad på eftermiddagen. Lite knäppa frågor ;). tex. Vem suger mest? haha :D.  Men det fanns ju inget svar på frågorna. Men på kvällen så "gjorde" vi svaren. En fråga: Vem springer rakast? Vi skulle springa några varv runt en pinne och sen den som sprang rakast tillbaka vann. Ebba vann xD. Men på kvällen åt vi grillad hamburgare! gottiii :D. Och ostbågar förstås :). Vi somnade typ vid klockan 12 och gick upp klockan halv 8. Vi var väldigt sega på morgonen ! haha :). Men då gick vi upp och åt frukost oså. Sen gick vi ner till hästarna. Det var bara Cimba som åkte hem på kvällen! ;). Dom andra hästarna stannade kvar under natten. Dom andra började fixa iordning sina hästar typ efter 5 minuter kom mamma med Cimba. Jag borsta honom oså. När dom var klara gick vi banan som föräldrarna och Emma (ridläraren) hade byggt. Det var med lite "tittiga" hinder också. Sen gick vi ut med hästarna och värmde upp för det första vi skulle göra var att rida upp ett dressyrprogram. Jag, Linnéa och Saga red upp L:B 1. Elr det gjorde Ebba också. Ebba red upp båda L:A 1 och L:B 1. Jag fick 59,5 %. Inte jättebra kanske men jag har bara fått bedömning (stavning) typ 4 ggr innan. Så det var ganska bra endå ;). I hoppningen hoppade jag 80cm. Cimba var helt underbar i hoppningen idag! Han var himla fin! Han stannade 2 ggr tror jag. Men det var ett ryttarfel. Så han får MVG idag :) haha! Nu stannar han inte på hinder längre så nu kan vi börja åka på lite clear rounder igen och snart på någon lokal. Men sen fick alla blågula rosetter också. Och vi red ärevarv också! skitroligt! Första gången jag gjorde det med Cimba :). Han var jätte pigg ;). Men ni får ha det jätte bra och kommentera mke på min blogg för då blir jag glad :). Ni får bilder ngn annan dag. Har inte hunnit lägga över dom på datorn än. Men ha det kanon !! hejdå :)♥

Kommentarer till detta inlägg :)
Postat av: Klara

Verkar som om du har haft det roligt. Ha det bra ///Klara

2011-07-22 @ 12:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback