Resultat Clear Round Alvastraryttarna Thunder 9/11-13

Hej! Idag var ju vi i Ödeshög med Flundran och hoppade CR. Vi hoppade 2st 80cm rundor.
 
80cm, (4 fel): Han var väldigt spänd och inte riktigt igång, så fick ett stopp på hinder nummer 2. Då segade han ihop totalt och tittade till på de saker som var under. Det var som några vita grejer. OCh då red vi på igen och då hoppade han. De flesta sprången blev ganska dåliga. Men han kämpade väl :)
 
80cm (0 fel): Fick till ett helt okej språng på ettan, men sen i hörnet halkade han till när jag skulle ta ut svängen, då tvåan kom snabbt ur sväng. Men hoppade endå tvåan, bästa häst. Sen blev det några till kråkhopp, men vi kom runt felfria så det var kul :)
 
Ridhuset var lite trångt för Flundran, kan va därför vi fick till många kråkhopp, då jag inte kunde få upp de fart som jag ville ha. Då han hoppar bäst med bra fart. Och idag fick hn gå lite i undertempo eftersom annars skulle jag väl inte hinna med att svänga, inte han heller kanske ;) Och såklart började det regna också, så vi blev dyngsyra och frös extremt mycket när vi red fram. Det är sånt man får ta när man är ryttare! :)
 
Btw, inga bilder klickades idag. Så ni får en bild ifrån clear rounden i Boxholm för 2 veckor sen :)
 
 
 
 
 

Kommentarer till detta inlägg :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback