~Vad hästar betyder i mitt liv~

Tänkte skriva ett inlägg om hästar i mitt liv, hur de påverkar osv. 
 
Hästar är fantastiska djur, det är nog därför jag gillar de så mycket. Att man kan få ett djur som väger flera hundra kilo att göra som man vill, hur underbart ? Det är ju helt fantastiskt enligt mig. 
Nackdelen med det är att det tar MYCKET tid. Men enligt mig är det SÅ mycket värt det. Vintern är inte heller rolig när man inte har ridhus och det är svinkallt. Men sommaren är ju helt fantastisk att ha häst på. Underbara ridturer i skogen ♥ Det är livskvalité på hög nivå kan jag lova. 
 
Hästar gör mig otroligt lycklig, om de inte skulle finnas i mitt liv skulle jag nog inte vara lika glad som jag är nu. Jag skulle inte ha mycket att göra på fritiden och det skulle bara vara läxor och kompisar, och sen fotboll? Bara läxor skulle bli så uttråkande och nä usch, skulle tröttna på det det ännu mer än vad jag gör. 
Bara att vara med kompisar skulle vara roligt ett tag, sen skulle man också tröttna om det blev för ofta och man gjorde ingenting annat. Bara fotboll skulle också vara kul ett tag, sen skulle jag inte tröttna på det utan bara tycka att det blev för lite variation.
 
2 sporter gillar jag att hålla på med. Jag är nog en riktig sportjej.
Jag gillar att röra på mig och att träna. Och att spela fotboll och att rida är väldigt roligt dessutom.
 
Och genom ridningen har jag skaffat mig otroligt bra vänner. Det måste jag verkligen tacka hästarna för. Och sen måste jag tacka Cimba som har lärt mig att man måste vara tuff och bestämd, jag har utvecklat min ridning genom att rida Cimba. 
 
Det skulle vara väldigt bra och roligt att ha hästarna hemma. Vi har möjlighet till det, men pappa vill inte ha de hemma. Tråkigt tycker jag. Åker till stallet flera gånger om dagen, och vi skulle spara så mycket tid att ha de hemma. Men jaja...
 
Hästar är ju iallafall de underbaraste djuren jag vet och kommer antagligen alltid att vara.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Somsagt, hästar är otroligt underbara ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

Kommentarer till detta inlägg :)
Postat av: Frida knutsson

Bor du nära Norrköping? tänkte eftersom en bild är tagen av Hillevi Hassler som ja känner till från Hageby ridklubb :D

Svar: Nae, ganska långt. Men jag var i Skogslotten och tävlade! :)
Lydia

2014-01-16 @ 15:22:24
URL: http://knuttisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback