ridpasset <3<3

Heej, kom nyss hem från stallet, har varit där ett par timmar. Så grymt roligt idag asså. Hästen gick nästan perfekt i slutet. Så härligt det var att vara ryttare då asså :-). Det började med att jag red fram osv. Sen började jag hoppa några småskutt på kanske 60cm. Tränade lite omhoppning också. Det gick så himla bra. Dutti ponny. Sen kom mamma. Vi hoppade några skutt till. Det gick lika bra ;-). Sen började vi jobba i skritten. Alltså dressyr. Han var inte duktig i början. Men han gick bara bättre och bättre. I ett varv går han jättefint! I det andra varvet går han mindre bra men forfarande fin där också! Sen när formen funkade skapligt i det "dåliga" varvet så började vi trava lite. Han gick sjukt bra i det "bra" varvet!! Han gick jättefint. I det "dåliga" varvet gick det bättre i traven faktiskt. Han "flöt" inte ut lika mycket i traven. I slutet gick han bra i det "dåliga" varvet också :-D. Hoppas det går lika bra imorgon då vi ska till herrgårn och hoppa lite. Men hoppas ni har haft en bra dag. Det har jag iallafall. Skolan var okej, och hästen var duktig! Härligt <3 Vi hörs! Somsagt så får vi se hur mycket jag kommer blogga pga datorn. // Lydia
Hoppas ni orkade läsa.

Kommentarer till detta inlägg :)
Postat av: Inger Johansson

Vad duktig Du är! Jag är inte ett dugg intresserad av att rida däremot skulle jag vilja tömköra hästen med en liten vagn bakom. Tänk att åka till affären och handla med häst och vagn!

Kram!

2012-02-28 @ 22:43:26
URL: http://sjusoverskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback