Dagens ridpass- avramling

Idag red mamma och jag ut i skogen. Tog det raka bettet eftersom det funkade bra förra gången.
Vi rider och han är jättemjuk och fin i båda sidorna, sen travar vi på en gräsväg vi brukar trava på. Det går bra. Travar en bit igen. Sen framme vid backen där vi brukar galoppera uppför.
Bockade och lyssnade inte på bettet, han strunta i bettet och sprang. Men sen fick efter några meter fick jag honom att galoppera saktare ;-)
 
Sen skrittade vi nerför den andra backen. Sen skulle vi galoppera upp igen. Mamma sa att jag skulle försöka vara först. Och vi skulle iväg. Hästarna var TAGGADE. Jag kollade bakåt på mamma och Flundran. Då passade Cimba på att bocka. Jag var inte beredd och flög av. Slog i huvudet... Har ett rött märke i pannan... 
 
 
Fast sen galopperade vi igen (och jag var först) och då gick det bra. Cimba var jätte pigg i slutet. Så roligt :)! 
Sen skrittade jag honom på banan och checka över honom. Han var jättemjuk och fin. Så ska han vara imorgon! 
 
// L.H
 

Kommentarer till detta inlägg :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback