ridit

hejsan. var nyss i stallet med pappa. Inte ofta han följer med! det är tur för han kan typ bara hämta hö och skjutsa mig! Jag mockade/la i havre, och sadlade och tränsade sj också såklart!  D är bra om man kan det när man har med sig pappa!! xd. För han kan juu absolut inte det! Men när jag skulle rida var han väldigt tjurig i början! Han stog och tjurade och sedan när jag gick på med spöt så gjorde han som vanligt.... Han sparkar/bockhoppar.. Han är grymt jobbig när han gör det! Men efter ett tag fick jag honom i trav och då skulle jag börja ställa honom. Det gick inte jättebra men det gick iaf. Pappa höll ju på utanför stallet och mammas häst var ute då. Han blir typ rädd och travar iväg och då blir ju såklart min plutt också rädd... Då vart han uppspelt. Då gick han inte att ställa!! Men efter ett tag så lungade han ner sig och jag började galoppera. När vi hade galopperat i båda varven så började vi att hoppa ett språng som låg på typ 40-50 xd. Han hoppade kanoners! Sen när vi hade hoppat det ett par ggr så hoppade vi ett språng på typ 60-70cm. Han hoppade bra då också :). Idag tränade jag också lite omhoppningssvängar. Det är han ba på iallafall. Han är ganska svängbar! :D. Grattis till min bror också. Idag fyller han 13 år. Så det kmr några ikväll . Men hejdå // Lydia

Kommentarer till detta inlägg :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback